En ledig dag!

Ja idag vart det en ledig dag som sagt hur skönt som helst att få vara hemma lite och umgås lite med jakob. Men i morgon blir det jobb antar jag dom har inte ringt idag men med min otur så blir dom och ringa i morgon bitti. Men jag får försöka kliva upp före 07:00 och göra mig i ordning om dom skulle ringa om dom inte gör det får jag krypa ner i sängen igen.

Idag så var jakob och jag i väg med mamma och pappa till dollar en sväng och kikade runt lite där. Sedan bar  det av hemmåt igen lagade mat och städade lite. Har inte varit på nå bra humör idag har haft konstant huvudvärk hela dagen men det börjar släppa lite efter alvedonen som slank ner.

Jag klippte jakob idag också vart faktiskt bra och han satt still hör och häpna. Jag trodde jag skulle få jaga huvudet på honom men han satt i stolen så snällt. Han börjar bli så stor nu snart 2år den 30maj hinner banne mig inte med. Han har utvecklas så himla fort dom senaste månaderna han förstår vad man säger till honom men det som är lite jobbigt just nu är att han är så himla sur och han kan själv han ska minsan inte ha någon hjälp inte, nej nej han ska gå själv och klä på sig själv osv om jag ska försöka hjälpa han så blir han så sur att han sätter sig i soffan och vägrar att komma, Men han är go ändå den lilla pojken. 

Efter klippningen!

 

Satt och kollade på en bra film igår marie antoniette!
Tyckte inte alls den var något bra men det kanske är  någon annan som tycker den är bra vad vet jag!


DVD Film: Marie Antoinette

Oscar-vinnaren Sofia Coppola skildrar här i sin tredje kritikersuccé, Marie Antoinettes stormiga liv. Kirsten Dunst porträtterar den österrikiska barnprinsessan som gifte sig med Frankrikes unge och ointresserade kung Ludvig XVI. Marie Antoinette, som kände sig utanför i det kungliga hovet, fyltl av skandaler och intriger, utmanade såväl adel som borgare genom att leva som en rockstjärna. Ett liv i lyx och slöseri som kom at försegla hennes öde.





Tittade även på 50 First Dates den var faktiskt bra tycker jag!

DVD Film: 50 First Dates

Adam Sandler och Drew Barrymore spelar tillsammans för första gången sedan The Wedding Singer i en av de roligaste, romantiska komedierna på mycket länge. Charmören Henry Roth (Sandler) lever ett avundsvärt liv på en tropisk paradisö. Han spenderar sin tid med att charma öns vackraste flickor. Livet leker och han tar inget större ansvar för sina handlingar, tills den dag han bländas av den vackra Lucy (Barrymore) och kärleken slår till ordentligt. När de träffas igen nästa dag har Lucy dock ingen aning om vem Henry är. Hon lider nämligen av extrem närminnesförlust. Men Henry är beredd att till varje pris försöka vinna hennes hjärta på nytt, om och om igen - varje dag. Rob Schneider (Big Daddy) och Sean Astin (Sagan om Ringen) är andra kända ansikten i 20 First Dates, filmen som kommer att vinna ditt hjärta varje gång du ser den. 
 

Men nu ska jag ta och kika lite på tv!
Ha en trevlig kväll/ Linda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0