Slut på semesten!

Sitter här i soffan och bara tar det lugnt och kollar lite på tv. Jobbade idag till ett sedan har jag bara varit hemma. Känns lite konstigt och vara hemma själv nu. Johan började jobba i måndags efter sin 8 veckors långa semester. Så det känns som sagt tomt här hemma just nu men jakob är hemma så helt ensam är jag ju inte. 
Jakob fick åka på dagis efter sin långa ledigehet därifrån också var lite nervös faktiskt hur det skulle gå men han var lite osäker först i början men sedan så sträckte han armarna åt dagisfröken och tur var väl det. Det är en väldigt tur att han finner sig i allt. Att han inte är så himla blyg som visa barn kan vara i bland. Visst kan han var blyg han också men inte alls på det sättet.
Jakob börjar bli stor nu våran lillgrabb  är inte så liten som man skulle vilja ha honom ibland. Han pratar mer för var dag som går han säger vava=farafar taktor=traktor och så har vi lärt han och sjunga (vart är lilla jakob hoho ja ja) forsätter men orkar inte skriva allt, Och när vi sjunger den så säger han hoho aj ja. Och han tar efter vad vi säger och så är han mer medveten nu än vad han var förut tex han vet vad nej betyder och ja betyder i vissa fall inte jämt men oftast i alla fall. Men grabben vet vad han vill och det märks för om vi inte förstår honom så försöker han att göra så vi förstår om han inte kan säga det så tar han en i handen och visar vad han vill och då ska det ske på engång det ska inte väntas inte.


Visa gånger blir man trött på människor som säger en sak och menar en annan är så jävla less på det. Och det är samma sak hela tiden när saker är planerat eller planerat sagt att det ska blir och det blir men att det ska med en person till som det brukar låte varje gång. Jag är trött på det och jag skullle vilja att man inte sa ja för en man har tänkt igenom det innan. för jag blir på lika dåligt humör varje gång. Nä nu får det vara nog med den saken.

Ja vi har ju beställt en ny tv som nog kommer under den här veckan får vi hoppas. Men det är ju bara det att johan jobbar ju kväll så vi hinner nog inte få upp den innan veckan är slut eller om han pyglar på med det innan jobbet.
Skulle vara bra med en ny tv nu och en som inte tar som himla plats som den här gör nu.
'
Johans föräldrar åker snart till turiket och jag skulle inte heller tacka nej till en resa till något varmt ställe.
Jag hoppas ni får det roligt där och försök att slappna och bara tänka på er själva för det behöver ni.

Nä nu ska jag ta och försöka sova lite jag också!
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0