Beslut!

Var till Arbetscenter i dag och pratade med sune om jag skulle få forsätta och praktisera på gutenberg. Jag hade inte tänkt nå annat än att jag skulle få stanna kvar. Men han sa i telefonen att det skulle bli möte om oss som är under 20år och som är ute på praktik om vi får stanna kvar eller inte. Men så vart inte fallet han sa att dom skulle lägga ner ung som det kallas tror jag så vi fick inte vara kvar på praktikplatsen. Det kändes som att rullgardinen drogs ner framför ögonen på mig. Och tankar som for runt i skallen på mig, hur gör jag nu, hur blir det med sommarviket osv. Men han gav mig ett råd att gå till arbetsförmedlingen och prata med dom om att forsätta praktisera där jag är nu. Så jag gick dit direkt efter jag var hos han och pratade men en som hete Lillemor. Hon lät osäker när jag berättade om situationen som jag var i om att jag ville forsätta praktisera på samma ställe men till min största förvåning sa hon att hon kunna göra ett undantag i mitt fall:) men hon sa att hon inte brukar göra så i vanliga fall men att hon tyckte att jag hade en chans att få sommarvik där så hon tyckte att jag skulle få vara kvar. Så jag fick gå med i nått som kallades för ungdomsgarenti som har lika altenativ att välja mellan. Och så får jag samma ersättning som förr så det är ett plus. Jag fick praktik till den 25/05 så det är ett tag kvar innan praktikens slut.

Jakob har börja sagt både mamma och pappa nu men bara när det passa han inte när man frågar honom om han kan säga pappa eller mamma Och mome (mormor) och Mof (morfar) det är så kul när det kommer nya ord och man märker att han blir till sig när han märker att vi förstår.

Ska ta och handla något till pappa min också han fyller år på söndag så ska försöka ner till stan idag innan dom stänger. Men har verkligen ingen ide om vad jag ska köpa men man kommer säkert på något när man väl är nere på stan. Ska försöka handla lite mat också om vi hinner johan ligger och sover och jakob börjar bbli trött så vi får se om man måste handla i morgon istället.

Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0