Ledig helg!

Varmt väder har det varit idag så skönt att äntligen känna att det är sommar. Såg att hela sverige hade stora solar i helgen, så jag hoppas att det blir så.
Vi var till homna i måndas slutade två så vi bestämde oss för att åka dit och fiska men så vart det inte¨för när vi kom dit så vart det stora mörka moln och kort därefter så kom regnet. Men det gjorde inte så mycket för det är kul och träffa alla också blir inte så mycket nu för tiden pga att jag jobbar så man passar på att umgås när man kan.
Vi hade tänkt och fiska dan efter tidigt eftersom vi sov över men det slutade med att jag låg kvar och sov och johan åkte iväg och fiskade själv, jobbar man så vill man inte stiga upp för tidigt :)

Vi åkte hem på tisdag eftermiddag för vi skulle hämta ett marsvin som jag hade kikat på. Så vi begav oss till mobackes och hämtade henne. så nu har man ännu ett djur här hemma. Vi köpte ett start paket så vi fick hö, spån, vattenflaska, matskål, mat och godis+ marsvinet så det var ett väldigt bra paket när man fick så mycket med.
Vi fick ju en matskål med som det stod Cavia så vi bestämde oss för att hon skulle få heta det eftersom det stod på skålen.

Annars så blir jag ledig i tre dagar nå så skönt fredag lördag söndag så jag ska verkligen försöka att vila och samla krafter under nästa vecka.
Vi ska nog bege oss ut med husvagnen  nån stans och bara ta det lugnt. Jakob ska vara hos mormor och morfar så att vi kan få vara lite för oss själva. Ska bli skönt men kommer och sakna lillgubben blir så himla tomt utaan honom.
Men det blir bara en natt tror jag eller om vi blir borta i två nätter det märks nog när vi är där om vi saknar jakob för mycket och om vädret blir sämre.
 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0