Feber!!

Nu är man hemma ifrån en 3 dagars camping tripp det vär väl en rolig vända men jag skulle inte göra om det något mer. Tyckte inte alls det var nå roligt men det var trevligt ändå men som sagt nästa midsommar hittar vi på något annat. Även johan tyckte det inte var något som han skulle vilja göra om så det är ju bra att vi är två på den punkten.
Vi skulle vara där i tre dagar men så vart det inte utan alla skulle åka hem på lördan så det vart bara två dagar så det var lite tråkigt men så är det.
Jo jag höll på och glömma en sak när vi skulle åka hem så skulle jag öppna bilen och stoppa i våra väskor efter jag hade gjort det så satte jag i nyckeln i tändningslåset och stängde dörren och när jag hade kommit in i husvagnen och skulle hämta mer saker som skulle i bilen så hörde jag bilen låsa sig. Första tanken FANNNNNNNNNNNNN inte nu. Vi som skulle åka hem och allt och nästan åkt hem hur skulle vi göra nu utan nycklar? Jag fick panik verkligen och jag hade verkligen ingen lust att stanna kvar där själv när alla hade åkt. Vi ringde först till mina föräldrar och dom sa att vi skulle ringa polisen så vi gjorde det och dom hänvisade oss till bärgarn så vi gjorde det. När vi fick prata med en där så sa dom att det skulle kosta 1200 kronor för att dom skulle låsa upp bilen så vi sa ifrån det i samma stund som fick reda på hur mycket det skulle kostade. Men då var frågan hur gör vi nu? Allt verkade helt hopplöst men så ringer mina föräldrar och frågar om dom ska hämta extra nycklarna som fanns i bollnäs och åka upp med dom till östanvik där johans föräldrar befann sig för  och att dom skulle köra nycklarna därifrån till orsa och det tackade vi självfallet ja till. Så det löste sig till slut och tur var väl det. Men det tog fyra timmar innan vi fick nycklarna så det var en lång väntan men det var så skönt när vi äntligen hade nyckeln i handen och vi äntilgen kunde åka hem.
Vi skulle även hämta jakob som hade följt medfarmor och farfar till östanvik och när vi äntligen kom dit så bestämmde vi oss för att stanna kvar där med dom och umgår och grilla så det vart ännu en natt i husvagen men det gick det också för vi var så himla slut när vi kom fram så vi ångra oss inte.

Senare på kvällen när vi satt och pratade så började jakob och  bli trött så jag gick ner till husvagnen med honom så att han kunde få sova för kvällen. han hade varit gnällig på kvällen men jag trode det bara var för att han var trött men så var det inte han var inge varm när jag la honom men senare på natten vart han varm och han gnällde och grinade om vart annat. Men han somnade tillslutan óch sov hela natten sedan på morgonen var han lite piggare men vart sämre innan vi bestämmde oss för att åka hem.
När vi kom hem och tog tempen på honom så hade han 39.5 grader så jag gav honom en alvedon och gick och la honom och han somnade som en stock. Lill goingen våran tycker inte alls om när han är sjuk känner sig så hjälplös. Men jag hoppas att han får sova bort förkylningen eller vad det kan vara för något.

Jobb i morgon igen börjar två och det är jag verkligen tacksam för att jag hade den tiden i morgon så man kan få sova ut riktigt ordentligt. Jobbar nu måndag till torsdag och sedan är jag tre ledig igen så skönt så. Har funderat på och åka till Gävle en sväng på fredan men vi får se hur det blir men jakob och om jag blir sjuk men det hoppas jag verkligen att jag får slippa.

/Linda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0