En Lyckad dag!

Ja det kan man verkligen säga, var ju till resursen idag och fick en genomgång om allt som man behöver veta för att vara inskriven som timvikarie. Och allt verkade toppen än så länge men jag tror inte det är som att vara timvikarie som barnskötare faktiskt. Att vara timvikarie som barnskötare är att man aldrig vet om man har jobb dagen innan eller om dom kommer och ringa på morgonen eller inte det är skit jobbigt. Jo tillbaka till resursen jag var dit och pratade och fick information och fick skriva i boken hur jag kan jobba och hur jag vill jobba förmiddag eftermiddag eller natt. Jag skrev att det inte spelade nån roll jag tar jobben hur man än jobbar. Jag var där vid tio och åkte hem vid halv 11 och vid 11 ringde dom och frågade om jag kunde jobba som i morgon självklart sa jag:) och efter en timme ringde dom igen och då fick jag 3 dagar till att jobba det är inte slut än dom ringde efter 10 min och då fick jag en dag till så snabba puckar här. Trodde jag skulle få vänta ett tag med att få jobba men inte då och glad är jag för det. Jag hoppas dom ringer nå mer i morgon om jobb så man får lite pengar:).

Annars så har det varit en lugn dag idag var till erikshjälpen en sväng och kollade runt lite sedan bar det av hemmåt. Jo johan och jag tittade på en bra film i lördags som jag verkligen kan rekomendera.
Filmen hette PÅ SMÄLLEN här är lite handling om filmen.

Efter 2005 års succékomedi "The 40-Year-Old Virgin" kommer en ny galen film av manusförfattaren och regissören Judd Apatow. Även denna gång gräver han ur den aldrig sinande källan av mänskligt tillkortakommande. "På smällen", en komisk betraktelse över föräldraskapet, handlar om en naturlig, men oväntad konsekvens av ett engångsligg. 24-åriga Alison Scott (Heigl) är en lovande nöjesjournalist med en redan utstakad karriär framför sig. Efter en blöt kväll på krogen som slutar i den charmige slarvern Ben Stones (Rogen) säng, tvingas hon dock tänka om. Den högst tillfälliga sexuella förbindelsen resulterar i att Alison blir gravid. Inför valet att ensam ta hela ansvaret, eller att lära känna den blivande fader, bestämmer Alison sig för att ge den godhjärtade, men lite töntige Ben en chans.

Se trailer




image27


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0