Nu är påsken över!

Ja nu är ännu en påsk över ett helt år till nästa påsk. Men tyckte faktiskt påsken låg lite tidigt i  år men så är det. Har varit en helg med mycket påsk mat och mycke åkande fram och tillbaka men vad gör det när det är påsk en gång per år. Jag tog ledigt från guten hela helgen och den här veckan också kände att jag behövde lite ledighet. Vi åkte till homna och fiskade också vi åkte på torsdagen och sov där till på fredan. Jag tycker verkligen inte om att fiska och framförallt inte i den här kylan. Men det var inte så lång tid vi var på isen som tur var. Här är lite blider från fisket och på gopojken som också var med och fiskade.
           


Jag har fått jobb också hur glad som helst för det jag fick ett telefonsamtal från resursen i torsdags och undrade om jag ville börja jobba för dom självklart sa jag. Så nu är ekomomin lite stabilare som tur är. Känns skönt att bägge får en inkomst varje månad så jag är överlycklig just nu. Ska till resursen i morgon och få information och så får jag lägga upp dagar som jag kan jobba och vilka dagar jag vill vara ledig känns toppen.
Ska försöka göra så jag kan få vara ledig varannan helg iallafall men vi får se hur det blir med den saken man får ta dagarna som dom kommer och hoppas på det bästa. Men återkommer med information om hur det blir och vad dom har att säga på resursen.
Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0