Ny vecka nya tag!

Ja nu är det måndag igen veckorna går fort nu. kikade ut genom fönstret i morse och vad såg jag jo snö. Inte igen vill ha vår nu inge snö för mig inte vill inte se det vita utan jag vill se det gröna och så vill jag att det ska bli varmt. Är sjuk igen har varit sjuk konstant nu dom senaste månaderna jag hoppas det blir bättre. Skulle ha varit på jobbet idag men det vart hemma och ta det lugnt en dag extra. Men i morgon blir det nya tag. Var till öppnamottagningen på hälsocentralen i morse också för att få något för hostan. Kom dit vid 08:40 och fick sitta där till 11:00 så man var lagomt glad när man kom in till farbror dokton. Men nu är den skiten gjord och jag fick vad jag ville ha så nu hoppas jag på en hel natt med sömn. Ska till dokton med jakob idag också 15:45 om jag inte mins fel. Ska dit på återbesök och kolla huvudomfånget (stavning) så vi får se om han är nöjd med resultatet eller ej men det tror jag faktiskt han är. Men man kan inte vara säker.

Melodifestivalen var i lördas också och det var Charlotte perrelli med låten hero som van jag hade ingen favorit det här året faktiskt kanske för att jag inte har sett alla som har varit med pga att jag jobbar varanan helg. Men vist charlotte var bra men kanske inte den bästa men men. Dom sämsta var faktiskt Frida feat headline men låten upp o hoppa tyckte verkligen inte om dom passade inte in i melodifestivalen.

Kollade på en film i går som hette step up den är verkligen något att rekomendera
här är lite handling om den.


Med glödhet dans och storslagen musik är STEP UP en inspirerande berättelse om kulturkrockar och förvandling i musiken och dansens tecken. Snyggingen Tyler Gage är en rebell från fel sida av Baltimore som döms till samhällstjänst som vaktmästare på en högt ansedd skola som bland annat utbildar dansare. Han är utanför men utstrålar självförtroende vilket gör att den vackra balettdansösen Nora Clark får upp ögonen för hans talang för street dans. Nora söker desperat efter en danspartner till examensshowen, medan Tyler söker en väg till ett bättre liv. De kommer från skilda världar men när deras öden sammanlänkas slår det gnistor om dem - både på och utanför dansgolvet!


DVD Film: Step Up

/Linda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0