Dagisplats!

redan onsdag det går fort nu. Snart så har vi vårt hus som vi så länge velat ha det ska bli så häligt med hus. Och framför allt med större yta. Men även att man betalar tull sej själv och inte till bollnäsbostäder. Vist det blir säkert dyrare och bo i hus det är inte bara lånet man betalar av utan det är sophämtning och försäkring på huset  och en del annat. Man vet ju inte heller hur mycket det blir men det lär märkas när man har bot där ett tag.
Vi har även fått dagisplats åt  jakob hos en dagmamma i hällbo hon lät  jätte trevlig när jag pratade med henne. vi ska dit och hälsa på efter den 15 oktober och se vart det är någon stans och hur det ser ut osv. Dagmamman hette Annelie blom. Jag hoppas att jakob kommer och trivas men det ska nog inte bli något större problem tror jag iaf. Han brukar vara lite blyg först i början men det brukar gå över lika fort igen och glömma bort att vi är där så jag hoppas det är lika nu. När jag pratade med dagmamma så sa hon att det fanns två barn till som var ungefär i jakobs ålder en på tre och och en runt två år så det är ju bra att det är barn i ungefär samma ålder framför allt för jakob!
Så nu är dagiset avklarat så nu är det inte alls mycket kvar eller lite grejor är kvar och fixa. Men det är inget som man behöver gör än. Vi ska väl byta adress också men det måste vi nästan göra i skaplig tid men ändå inte för tidigt. Men jag skulle inte heller vilja göra det så sent  heller får då kanske inte alla brev kommer till hällbo utan till bollnäs. Men det ordnar sig det också.
Jobbade natt igår eller jag började igår och gick av passet i morse. Det gick bra fast jag inte hade sovit något innan jag började jobba. Men det var en lugn natt så det vart en väldig lång natt vaken. Jag tycker inte alls om att jobba natt men någon gång i bland skadar inte.
Var och fikade med denice igår också vi pratade en massa skit. Lika roligt och träffas men det blir inte så ofta nu för tiden tråkigt nog!
Och i morgon har jag skrivit upp mig att jag kan jobba kväll så vi får se om det blir något jobb då.
Ska ta och försöka hinna ner på stan en säng också med mamma ska kika lite på kläder till jakob och så ska jag kika på skor till mig själv. Jakob behöver lite nya kläder nu framför allt pyamaser och byxor  strumpor. Jag vet inte hur många par som jag har en strumpa bara. I bland funderar man om tvättmaskinen äter hans strumpor. Så det ska inhandlas framför allt.
Ska ta och krypa ner i sängen nu godnatt!

En långhårig krabat detta är tagit innan vi klippte honom för ett tag sedan men han börjar redan och få långt hår men inte alls som på detta kort så jag spar och klipper honom ett tag till!


Denice och jakob!
   
 







Kommentarer
Postat av: Kaisa

Ja vi lär ju ska ses något! :) Tvååringen som Anneli pratade om är Elvis! Sedan finns det fler i samma åldrar hos de andra dagmammorna som de träffar när de är ute, då alla tre dagmammor samlas och låter alla barn leka tillsammans. Ibland är de vid kapellet så man får hämta barnen där och ibland i skogen utanför Anneli. Visst är Jakob född -06? Isåfall lär de gå i samma klass när de blir äldre också!

2008-10-08 @ 22:42:27
URL: http://kaisasturesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0