Nya förändringar!

Det känns skönt att få ha sitt eget hem där man slipper betala till bollnäs bostäder. Man kan inte säga att det är vårat hus än pga att vi inte har tagit lånet än och detta pga att vi inte hade blivit av med lägenheten men det har vi nu. Fick ju massa telefonsamtal av många som var intresserad av lägenheten när vi hade satt ut den på annons och det ringde en tjej och frågade lite om tapeterna osv och hon sa att hin skulle höra av  sig om hon var intresserad. Och på måndag morgon ringer bollnäs bostäder och säger att det är någon som är intresserad av lägenhete. Senare får vi ett telefonsamtal av hon som sa att hon skulle fundera på lägenheten och säger att hon hade pratat med bollnäs bostäder och att hon ville komma och kika på lägenheten samma dag pga att hon skulle skriva på kontraktet fort nog. Så vi slängde på oss kläderna och begav oss till lägenheten och började städa undan det mästa så att det inte så för hämskt ut när hon skulle komma dit och kika för det såg hemskt ut innan.  Sen ringde johan och frågade om hon hade varit där och skrivit på kontraktet och det hade hon gjort så nu slipper vi den kotsnaden och tur är väl det. Vi ska till banken och prata också det blir nog den 27 om det inte blir nån ändring så nu snart lkan man säga att vi är husägare. Vi fick undan det mässta i alla fall nu är det bara dammsuga lite nogare och torka golven och även tapetseringen som johan skulle få hjälp av mina föräldrar med på freda jag jobbar så jag kan inte vara med tråkigt nog. Men jag är säkert bara ivägen i alla fall så det är nog bättre att dom får göra det själva.
Johan får även åka till dagmamman själv också på freda vi skulle dit igen då så att jakob fick komma in sig lite innan han ska börja där.
Vi har även skaffat kan en liten tjej som heter tindra tyckte att det var lite tomt i huset utan en katt så då vart det att vi bestämmde oss för att skaffa en eller vi jag johan hade nog gott kunna vara utan han men inte jag :).
Hon är 14 veckor gamal så han är inte stor tänk om dom kunna ha den stoleken dom har när dom är kattungar. Men dom blir go sen också när dom blir större men inte alls lika som när dom är små.
Hon är en riktig kel gris hon kurrar så fort man ta i henne hon är lite rädd för jakob än men inte alls så mycket som jag trodde.
Huset är klart nu vi städade och torkade golven igår när vi hade tagit bort alla kartonger. Det ända som vi inte är klar med är data rumet men det får johan ta hand om själv annars så blir det att han är där och plaserar om grejorna. Så det går han roa sig med själv. Det vi måste fixa nu är byrå och en tv bänk.
 
Nä nu ska jag ta och krypa ner och försöka sova så man är pigg och fräch i morgon när man är ledig!
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Kaisa

Gick det bra hos Anneli? =)

2008-10-23 @ 13:54:06
URL: http://kaisasturesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0