SNÖ!!!!

När jag vaknade i morse och kikade ut igenom fönstret så  såg jag att det var vitt utanför lite mysigt faktiskt trodde inte alls att det skulle vara så här mycket snö första gången men där hade jag fel. Det är lite mysigt också med snö
och så blir det blir ljusare ute och det är en fördel. Vi fick bege oss till bollnäs och köpa något och skotta bort allt snö inge kul och springa ut när det är massa snö på gården. Har hämta den andra vagnen som vi hade hos mina föräldrar för det gick inte och gå med den andra sittvagnen det är mer en stadsvagn men den är väldigt pga att den är så liten och den tar ingen plats i bilen. Men vad gör man när man nästan inte kan dra den framför en när man ska iväg till dagmamman på morgonen. Har även satt dit en lampa på vagnen så att det ska bli lättare och se vart man går det är ju inge lampor på vägen utanför så man måste ha en lampa så man ser vart man går någon stans.
Jakob var hos dagmamma igår hela dagen ända ifrån 05.45 till 17 och det hade gått jätte bra och det käns väldigt skönt. Han ska kanke till dagmamman på månda också men vi får se fört om jag ska jobba har inte blivit bokad än men det blir jag kan jag tänka mig. Tog ledigt den här helgen skulle ha jobbat natt idag men jag ringde och hörde om det gick bra om det var någon annan som tog den turen och det gjorde det som tur var. Vi hade bisiktningen av lägenheten idag också och bovärden var en relativt förstående angående golvet inne i köket som det var gula fläckar på golvet men det var ifrån hon som bode där förr och det såg han att det var gamla fläckar. Men han var väldigt Pidantisk för vi hade skurat listerna runt väggarna och så hade vi torkat av elimänten på framsidan för baksidan kommer man inte åt men där fick vi anmärkning på väldigt konstig människa faktiskt små grejor som man aldrig kunna tro att man kunna få anmärkning på men det fick vi allt. Och så hade vi skurat bakom spisen och i spisen men där fick vi anmärkning på också var bara lite små grejor men ändå vist det är bra att han är nogrann också men det finns måtta med det. Det ända vi fick betala var fläcken efter våran förra soffa det var mörkare där den soffan var så det hade säkert blivit nå fukt där men det kan man förstå att han påpekade för den var ganska stor och svår och missa vi fick betala 1030 för det så det var inte alls mycket jag hade trot att det skulle bära iväg högra i pris men det är jag glad för att det inte vart. Så nu är vi av med lägenheten och det känns toppen och så har vi skrivit på lånen nu så nu är huset vårat och det känns toppen nu känns det skönt att det är vi som äger huset och att vi får göra vad vi vill.
Vi ska till ikea i morgon och kika på lite saker till jakobs rum och om det finns någon byrå som passar. Jakob ska jag kolla om det finns något som han kan förvara sina leksaker i så man kan plocka undan dom när man städar där tex. Men vi får se vad vi hittar det kan bli mer och det kan bli inget  men det är sånt som märks.
Ha en trevlig kväll!
Här är lite blider ifrån idag!


 





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0