Gävle nästa!

Dagen har beståt av jobb eller snarare kvällen. Började jobb 14 så lite sovmorgon fick jag allt. Jakob skulle till dagis idag också han har inte varit där så ofta nu för tiden pga att vi jobba mycket kvällar och när johan har förmidda så jobbar jag kväll och börjar oftast halv fyra och då är johan redan hemma. Men han tyckte inte om att åka dit idag annars brukar han inte bli ledsen när man lämnar honom till dagis. Men idag så villa han verkligen inte till dagis han började storgrina och jag är så där att jag inte vill gå ifrån honom när han är så där. Men man måste ju gå nån gång och nu fick jag lov och gå i princip med det samma för dom sa att det brukar bli bättre när han inte ser mig. Men änså vad ska man göra när man helst skulle vilja ta med honom hem igen. Det fungerade så bra när han var där oftare men när vi har börjat jobba bägge och jag mer kvällar så blir det oftast att vi inte behöver dagiset. Men nu ska jag försöka och jobba mer förmiddagar så och färre kvällar så han kan få vara mer på dagis. Men man ska ju inte säga för mycket heller för man vet aldrig vad resursen har för jobb åt en.
Har ringt och hört mig för med dagis eller dagismammor i hällbo och det fanns 3st där men vem som har plats vet jag inte än han som jag pratade med skulle höra sig för och ringa upp mig när han viste mer. Men det är inte sån bråska heller för han har dagiset som han är på nu kvar ända tills han byter till det i hällbo så det känns skönt. Och han behöver inte byta förrän om två månader så det är ett tag dit. Tog två månader pga att vi inte vet när vi blir av med lägenheten, så då har man marginal och det är skönt.
Jag hoppas verkligen att vi blir av med lägenheten fort så vi slipper vänta tills dom där tre månaderna har gått.
Ska försöka och lägga ut lite bilder knäpper en massa kort men jag är dålig på och lägga ut dom på bloggen så nu måste jag ta tag i det så det blir gjort.
Ska även försöka och knäppa på huset också både utvändigt och invändigt utan möbler och med men det tar nog ett tag innan ni får se huset med möbler men ni för nöja er med utvändigt och utan mörbler invändigt så länge. I morgon bär det av till gävle mamma och jag ska dit och kika lite kul och komma iväg lite också. Så man får se någon annan bollnäs. Får se om man hittar något denna gång berukar inte bli så mycket som följer med hem men kanske jag har bättre tur denna gång.

/Linda D!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0