Stor städning och målning!

Nu var det ett tag sen jag skrev något!
Har hänt en hel del den senaste tiden så jag har totalt tappat lusten för att skriva men så kom det lite glöd så då är det bäst att passa på! Har jobbat som en galning den här månaden så nu är jag ledig den här helgen som kommer och det ska verkligen bli skönt och få vara ledig har även varit ledig mån och tis också och det har verkligen varit härligt Jakob har fått vara hemma han också från dagis så jag kan få träffa honom lite också men på torsdag hade jag tänkt att han ska få leka av sig lite!
Både igår och idag har vi varit ute hela dagen och det har blivit en hel del gjort ute! Efter snön försvann så har det kommit fram en hel del skit som tex trasiga leksaker från dom förra som bodde här och även andra saker som dom bara har slängt på gården så himla trist och få plocka upp efter andra men vi har kommit en bit på väg och nu är det nästan klart är lite gran kvar men inte alls lika som det var innan!  Har även tagit ner lite buskar som står för nära huset och rensat i rabatterna! Sen har det blivit fönster putsning också och nu kan man se ut igenom fönstren så nu känns det skönt att ha det gjort! Vi har även krattat på framsidan och vi har börjat på baksidan också men inte allt är gjort där är så himla mycket så man vi inte ta allt på en gång! Sen efter vi hade lagt Jakob igår så började jag och skrapa bort färg vid garaget och halva framsidan så idag började vi och måla och vilken skillnad det vart nu ser det mycket fräshare ut det är så himla roligt när man kommer igång och ser hur bra det blir när man är klar! Vi har lite kvar på framsidan men det blir nog klar i morgon det också! Sen får man gå runt och pensla på det man har missat! Sen har vi ju en hel del var också men med den här takten så går det nog fort det också bara om det blir fint väder och det hoppas jag på att det blir som det så ut så skulle det bli kanon väder så man får hoppas på att dom har rätt!
Ska ladda upp lite bilder sen på målningen men jag väntar med det ett tag till!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0