2008-2009!

Ja 2008 har varit ett år med mycket att minnas! Jag började jobba inom resursen vi flyttade till hus och johanna åkte till spanien men hon kom hem igen och jag hoppas att hon håller sig hemma :). Sen har det väl inte hänt så mycket inget som man vill minnas i alla fall eller som man helt enkelt inte tycker är värt att minnas!

Jag skulle ha jobbat på nyår men jag fick en som tog min tur så vi kunna hitta på något på nyår! Vi åkte till edsbyn inget nytt men det var så även detta år trevligt var det jakob som hos farmor och farfar där johanna och en kompis till henne var och åt planksteck jakob hade tyckt att det var gott utom köttet som jag nästan förstod att han inte skulle gilla men han åt av det andra och även chips och godis hade åkt ner i den där lillmagen!
Vi kom till gammelhomna vid halvtvå tiden där johans föräldrar bor och det var verkligen skönt att få krypa ner i sängen efter en sån kväll! Vi hade det verkligen trevligt där vi var och det är kul och träffa dom som man inte träffar så ofta!
Snart börjar johan och jobba igen på onsdag om jag mins rätt känns inte som att han har varit ledig så länge som han har varit ledig nu! Och i mars freda den 13 slutar han på sp (svenska fönster) i edsbyn ingen höjdare men jag hoppas att han kan hitta något annat jobb fort nog! För det blir nog lite knapert annars om han inte får något jobb han får ju stämpla men det blir ju mindre än om han skulle jobba!
Och om han skulle få jobb så får han ju inge betalt under semestern så det är ju inte så roligt men jag hoppas att allt ordnar sig snart!
Jag får ju sommarjobb till sommaren så jag får ju lön men det räcker inte med bara en lön heller jo vist kanske det skulle gå men då blir det väldigt jobbigt i slutet på månaden men när nu ska jag försöka och tänka positivt och hoppas att 2009 blir ett bra år!

Kommentarer
Postat av: Jenny

För Jonsson-Blomqvist är det största med 2008 lilla Flisan :) Det var roligt att Jakob och hon fick träffas så mycket nu under jul och nyår. Speciellt vid nyår blev det mycket tid för dem att träffas. Det är roligt om man kan hålla ihop släkten och ha bra kontakt. Det har jag alltid älskat med min egen släkt. Det blir lite för sällan er lilla familj och vår lilla familj kan ses tycker jag.

2009-01-02 @ 22:31:07
URL: http://my.opera.com/solsken/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0