Tiden rullar på!

Ja det gör den verkligen Jakob börjar bli torr och det känns skönt eller torr och torr han har ingen blöja när han är inne och han säger till när han ska göra det ena eller det andra. Men det är inte alla gånger man hinner få av honom blöjan och låta honom göra sina behov men det går framåt eller hur:)? Ska iväg och ta sprutan för svininfluensan på måndag och det känns skönt!! Sen så jag att barn som är 3-5 år skulle ta det v44 så då ska Jakob absolut ta den så det blir täta besök dit men huvudsaken att man slipper skiten!! Och i morgon bär det av till gävle för och gör ultraljud jag hoppas att allt ser bra ut!! Sen tänkte vi hälsa på en kompis som jag har känt hur länge som helst som bor i gävle nu. Har inte varit dit sen hon flyttade dit dålig stil av mig tycker jag men nu ska vi göra slag i saken när vi har tid och hon är hemma,Ska bli roligt och ses!
Helgen blir en lugn helg är bjudna på mat till Johans föräldrar och jag hoppas att jag mår bättre då har mått illa och har haft sammandragningar under denna vecka och humöret har inte alls varit på topp!! Men vi får hoppas att man kan ha nån bra dag men som det känns nu är det hopplöst!!
Har blivit sjukskriven nu och det är blandade känslor, det är skönt och vara hemma men det blir lite långtråkigt i längden men man får försöka och hitta på något med Jakob när Johan jobbar!! Var ute och lekte idag och det var mycket uppskattat han älskar sin traktor som han fick av sin mormor och morfar han springer och drar den brevid sig hela tiden men han vågar inte sitta på den och trampa eller han vågar men han orkar inte trampa men det lär han sig med tiden!!

Vecka 29

Kroppen: Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet.
Nu besöker du din barnmorska varannan eller var tredje vecka, beroende på hur du mår och vilket stöd du behöver. Varje besök tar cirka 30 minuter och varje gång mäter man ditt blodtryck och din mage samt lyssnar på fosterljuden.

Barnet: Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umgås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0